Szacuje się, że nawet 75% osób na całym świecie w stopniu lekkim może nie tolerować laktozy. Liczba ta pokazuje, jak nieświadomie do swojej diety możemy przemycać produkty, które nam szkodzą upośledzając funkcjonowanie układu pokarmowego. Sytuacja ma się podobnie w przypadku białka serwatkowego. To w tradycyjnej formie zawiera aż 3,5 grama cukru mlecznego. U wielu osób, pozbycie się tej części z serwatki, może okazać się konieczne w dalszej suplementacji białkiem w proszku.

Białko serwatkowe bez laktozy – Które wybrać?

Ponad połowa węglowodanów zawartych w białku serwatkowym to laktoza – czyli cukier mleczny rozkładany przez enzym laktazy. Jego niedobór powoduje dolegliwości w postaci bólu brzucha, wzdęć i nudności. Z reguły funkcja ta zanika z wiekiem, dlatego na nietolerancję laktozy częściej cierpią dorośli aniżeli dzieci. Białko serwatkowe dostępne jest w kilku formach: koncentratu, izolatu i hydrolizatu. W zależności od stopnia nasilenia i charakteru dolegliwości, do wyboru mamy izolat zawierający 1g laktozy na porcję produktu oraz hydrolizat kompletnie pozbawiony tego składnika.

Suplementacja w ten sposób jest także dobrą propozycją dla osób, które nie cierpią na wspomniane nietolerancje. Za wyborem izolatu i hydrolizatu przemawiać może wyższa zawartość protein na 100 gramów produktu. W izolacie powstającym w procesie mikrofiltracji krzyżowej czyste białko stanowi aż 90% zawartości opakowaniaW hydrolizacie to aż 95 – 97%. Tymczasem w zwykłym koncentracie białko stanowi tylko 80% całości.

 

Komentarze
  • Odżywki białkowe

    Czym są odżywki białkowe?  Odżywki białkowe są stosowane przez sportowców i osoby aktywne …
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Świat sportu

Dodaj komentarz

Sprawdź też

W jakich pomieszczeniach sprawdzą się posadzki betonowe ?

Planując położenie nowych płytek czy paneli podłogowych, nie możemy zapomnieć o podłożu, j…