Szacuje się, że nawet 75% osób na całym świecie w stopniu lekkim może nie tolerować laktozy. Liczba ta pokazuje, jak nieświadomie do swojej diety możemy przemycać produkty, które nam szkodzą upośledzając funkcjonowanie układu pokarmowego. Sytuacja ma się podobnie w przypadku białka serwatkowego. To w tradycyjnej formie zawiera aż 3,5 grama cukru mlecznego. U wielu osób, pozbycie się tej części z serwatki, może okazać się konieczne w dalszej suplementacji białkiem w proszku.

Białko serwatkowe bez laktozy – Które wybrać?

Ponad połowa węglowodanów zawartych w białku serwatkowym to laktoza – czyli cukier mleczny rozkładany przez enzym laktazy. Jego niedobór powoduje dolegliwości w postaci bólu brzucha, wzdęć i nudności. Z reguły funkcja ta zanika z wiekiem, dlatego na nietolerancję laktozy częściej cierpią dorośli aniżeli dzieci. Białko serwatkowe dostępne jest w kilku formach: koncentratu, izolatu i hydrolizatu. W zależności od stopnia nasilenia i charakteru dolegliwości, do wyboru mamy izolat zawierający 1g laktozy na porcję produktu oraz hydrolizat kompletnie pozbawiony tego składnika.

Suplementacja w ten sposób jest także dobrą propozycją dla osób, które nie cierpią na wspomniane nietolerancje. Za wyborem izolatu i hydrolizatu przemawiać może wyższa zawartość protein na 100 gramów produktu. W izolacie powstającym w procesie mikrofiltracji krzyżowej czyste białko stanowi aż 90% zawartości opakowaniaW hydrolizacie to aż 95 – 97%. Tymczasem w zwykłym koncentracie białko stanowi tylko 80% całości.

 

Komentarze
  • Odżywki białkowe

    Czym są odżywki białkowe?  Odżywki białkowe są stosowane przez sportowców i osoby aktywne …
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Świat sportu

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Turystyczne ubezpieczenia grupowe

Ile kosztuje oraz co obejmuje turystyczne ubezpieczenia grupowe? Czy warto stawiać na ubez…