Jako młody chłopak zawsze u kulturystów podziwiałem potężnie rozwinięte mięśnie klatki piersiowej. Patrząc na takie gwiazdy, jak Arnold Schwarzenegger, Sergio O1iva czy Lee Haney, wyobrażałem sobie, że i ja kiedyś będę miał taką klatkę. Niestety, okazało się, że nie jest to takie proste, gdyż mięśnie te rozwijały się u mnie bardzo opornie.

Po zajęciu II miejsca w ubiegłorocznych mistrzostwach Polski postanowiłem, że tylko wtedy wystartuję w kolejnych mistrzostwach gdy poprawię wszystkie słabe punkty sylwetki – szczególnie mięśnie klatki piersiowej. Poprawę owych słabych punktów zacząłem od solidnej analizy planów treningowych z ostatnich kilku lat. W efekcie tej analizy ułożyłem nowy plan treningów, który, mam taką nadzieję, przyniesie mi spodziewane efekty.

W treningu mięśni klatki piersiowej postanowiłem zastosować metodę wstępnego zmęczenia. Zgodnie z tą metodą pierwszym ćwiczeniem na mięśnie klatki piersiowej jest ćwiczenie izolowane. Jego zdaniem jest wstępne zmęczenie mięśni piersiowych i odpowiednie ich przygotowanie do kolejnych ćwiczeń.

Wiadomo, że nawet najlepiej ułożony plan treningów da umiarkowane rezultaty, jeżeli nie będzie poparty odpowiednią dietą i suplementacją. Z tego też powodu zaraz po ułożeniu planu treningów ułożyłem odpowiednią dietę, wzbogaconą suplementami (zarówno dieta jak i suplementacja są podane w tabelkach w dalszej części materiału).

Mięśnie klatki piersiowej trenuję raz w tygodniu. Ogólnie wykonuję na nie 4 ćwiczenia, a w każdym z nich 3 lub 4 serie. W każdej serii pierwszego ćwiczenia wykonuję od 10 do 6 powtórzeń, w każdej serii drugiego i trzeciego ćwiczenia -od 12 do 8 powtórzeń, natomiast w każdej serii czwartego ćwiczenia – od 15 do 20 powtórzeń. W czwartym ćwiczeniu liczba powtórzeń dochodzi do 20, gdyż jego celem jest mocne dopompowanie mięśni, a można to osiągnąć tylko przy dużej liczbie powtórzeń.

Zawsze serię pierwszą danego ćwiczenia poprzedzam serią rozgrzewkową, którą – rzecz jasna – wykonuję na niewielkim ciężarze. Zadaniem tej serii jest odpowiednie przygotowanie mięśni, stawów i ścięgien do czekających je dużych przeciążeń wynikających z podnoszenia dużych ciężarów.

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Świat sportu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź też

Odzież patriotyczna w pewność siebie

Obecnie patriotyzm nie jest już tak powszechny, jak dawniej. Dzieje się tak przez media, k…